ПРАВІЛЫ ПАДАЧЫ І РАЗГЛЯДУ ЗВАРОТУ
Разгляд зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб ажыццяўляецца ў адпаведнасці з Законам Рэспублікі Беларусь ад 18 лiпеня 2011 г. № 300-З "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб" (Нацыянальны рэестр прававых актаў Рэспублікі Беларусь, № 2/1852 ад 19 ліпеня 2011 г.).
Звароты (прапановы, заявы, скаргі) грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў, а таксама юрыдычных асоб, незалежна ад таго, у які дзяржаўны орган ці іншую арганізацыю яны паступілі, першапачаткова падлягаюць разгляду па сутнасці ў адпаведнасці з кампетэнцыяй :
- у мясцовых выканаўчых і распарадчых органах, падпарадкаваных ім арганізацыях, тэрытарыяльных падраздзяленнях (органах) і арганізацыях, падначаленых або ўваходзяць у склад (сістэму) рэспубліканскіх органаў дзяржаўнага кіравання і дзяржаўных арганізацый, падначаленых Ураду, іншым дзяржаўным органам, іншым арганізацыям, ажыццяўляюць сваю дзейнасць і размешчаных у межах той адміністрацыйна-тэрытарыяльнай адзінкі, на тэрыторыі якой паўсталі пытанні, выкладзеныя ў зваротах;
- у іншых дзяржаўных органах, іншых арганізацыях, калі пытанні, выкладзеныя ў зваротах, ставяцца да выключнай кампетэнцыі гэтых органаў або арганізацый.
ПЕРАЛІК дзяржаўных органаў, іншых арганізацый, адказных за разгляд зваротаў па сутнасці ў асобных сферах жыццядзейнасці насельніцтва зацверджаны Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 15 кастрычніка 2007 г. № 498 "Аб дадатковых мерах па працы са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб».
Звароты падаюцца заяўнікамі на беларускай або рускай мове ў пісьмовай ці электроннай форме, а таксама выкладаюцца ў вуснай форме. Пісьмовыя звароты падаюцца нарочным (кур'ерам), па пошце, у ходзе асабістага прыёму, шляхам унясення заўваг і (або) прапаноў у кнігу заўваг і прапаноў. Вусныя звароту выкладаюцца ў ходзе асабістага прыёму.
Пісьмовыя звароты
Пісьмовыя звароты грамадзян павінны ўтрымліваць :
- найменне ўстановы аховы здароўя альбо пасаду службовай асобы, якім накіраваны зварот ;
- прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) альбо ініцыялы грамадзяніна, адрас яго месца жыхарства (месцы знаходжання) і (або) месца працы (вучобы) ;
- выклад сутнасці звароту ;
- асабісты подпіс грамадзяніна (грамадзян).
Пісьмовыя звароты юрыдычных асоб павінны ўтрымліваць :
- найменне ўстановы аховы здароўя альбо пасаду службовай асобы, якім накіраваны зварот ;
- поўнае найменне юрыдычнай асобы і яго месца знаходжання ;
- выклад сутнасці звароту ;
- прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) кіраўніка або асобы, упаўнаважанага ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты ;
- асабісты подпіс кіраўніка або асобы, упаўнаважанага ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароту, завераную пячаткай юрыдычнай асобы.
Да пісьмовых зваротах, якія падаюцца прадстаўнікамі заяўнікаў, прыкладаюцца дакументы, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы. У зваротах павінна ўтрымлівацца інфармацыя аб выніках іх папярэдняга разгляду з дадаткам (пры наяўнасці) пацвярджаюць гэтую інфармацыю дакументаў.
Наш паштовы адрас: ўстанова аховы здароўя «22-я гарадская дзіцячая паліклініка», 220077, г.Мінск, пр.Ташкенцкі, 7.
Кніга заўваг і прапаноў знаходзіцца ў рэгістратуры паліклінікі (пр.Ташкенцкі, 7).
Электронныя звароты
Электронны зварот у паліклініку падаецца шляхам запаўнення спецыяльнай формы, размешчанай на сайце паліклінікі.
Электронныя звароты грамадзян павінны ўтрымліваць :
- найменне ўстановы аховы здароўя альбо пасаду службовай асобы, якім накіраваны зварот ;
- прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) альбо ініцыялы грамадзяніна, адрас яго месца жыхарства (месцы знаходжання) і (або) месца працы (вучобы) ;
- выклад сутнасці звароту ;
- адрас электроннай пошты грамадзяніна.
Электронныя звароты юрыдычных асоб павінны ўтрымліваць :
- найменне ўстановы аховы здароўя альбо пасаду службовай асобы, якім накіраваны зварот ;
- поўнае найменне юрыдычнай асобы і яго месца знаходжання ;
- выклад сутнасці звароту ;
- прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) кіраўніка або асобы, упаўнаважанага ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты ;
- адрас электроннай пошты юрыдычнай асобы.
Адказы на электронныя звароты накіроўваюцца на адрас электроннай пошты заяўнікаў, паказаны пры рэгістрацыі электроннага звароту.
Асабісты прыём
Галоўны ўрач паліклінікі, намеснік галоўнага ўрача па медыцынскай частцы, загадчыкі структурнымі падраздзяленнямі праводзяць прыём грамадзян па ўстаноўленым графіку. Пры вусным звароце названыя асобы павінны прад'явіць дакумент, які сведчыць асобу, а прадстаўнікі заяўнікаў павінны прад'явіць таксама дакументы, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы.
Калі для вырашэння пытання, выкладзенага ў вусным звароце і які адносіцца да кампетэнцыі паліклінікі, патрабуюцца дадатковае вывучэнне і праверка, зварот выкладаецца заяўнікам у пісьмовай форме і падлягае разгляду ў парадку, устаноўленым для пісьмовых зваротаў.
Прыём вядзецца без папярэдняга запісу.
Паўторныя звароты, калі яны ўжо былі разгледжаны па сутнасці і ў іх не ўтрымліваюцца новыя абставіны, якія маюць значэнне для разгляду звароту па сутнасці, разгляду не падлягаюць. Пры гэтым заяўніку пісьмова паведамляецца, што паўторнае яго зварот неабгрунтавана, і перапіска з ім па гэтым пытанні спыняецца.
Пакідаюцца без разгляду звароту, якія (па якіх) :
- напісаны не на беларускай або рускай мове ;
- не ўтрымліваюць прозвішчы, уласнага імя, імя па бацьку, адрасы месца жыхарства (месца знаходжання) грамадзян ;
- не ўтрымліваюць поўнай назвы юрыдычнай асобы і адрасы яго месца знаходжання, прозвішчы, уласнага імя, імя па бацьку кіраўніка або асобы, упаўнаважанага ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты (для юрыдычных асоб);
- утрымліваюць тэкст, які не паддаецца чытанню ;
- ўтрымліваюць нецэнзурныя альбо абразлівыя словы, або выразы;
- падлягаюць разгляду ў адпаведнасці з заканадаўствам аб канстытуцыйным судаводстве, грамадзянскіх, грамадзянскіх працэсуальным, гаспадарчым працэсуальным, крымінальна-працэсуальным заканадаўствам, заканадаўствам, вызначальным парадак адміністрацыйнага працэсу, заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах альбо ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі устаноўлены iншы парадак падачы і разгляду такіх зваротаў ;
- ўтрымліваюць пытанні, якія не адносяцца да кампетэнцыі паліклінікі ;
- прапушчаны без паважнай прычыны тэрмін падачы скаргі ;
- пададзена паўторны зварот, калі ён ўжо быў разгледжаны па сутнасці і ў ім не ўтрымліваюцца новыя абставіны, якія маюць значэнне для разгляду звароту па сутнасці ;
- з заяўнікам спыненая перапіска.
Пастанову Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь 23 ліпеня 2012 г. № 667 "Аб некаторых пытаннях працы са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб"